dagens ridtur:

Ridturen idag gick över förväntan. Jag hade bara tänkt strunta i allt vad korrekthet heter och bara låta henne trava och galoppera som hon ville, för hon är verkligen jättesvår just nu. Men sedan tänkte jag att "nej, nu ska hon lyssna på mig", så jag tog tag i henne och drev framåt. Och framåt, och framåt och framåt. Ett x antal hundra meter längre bort gav hon äntligen efter för tygeln och sökte stödet. Strid nummer 1 var vunnen! Sedan svängde jag in på en skogsväg och lät henne skritta lite på tygeln men sedan fick hon långa tyglar när det blev uppförsbacke och massa rötter. Det blev lite klätterträning där i svag lutning några hundra meter. Hon tyckte nog att det var lite jobbigt. Sedan fortsatte jag skritta henne på långa tyglar för marken var så ojämn att jag vill att hon skulle ha svängrum ifall hon skulle snubbla.

Efter det kom jag till en gammal fin körväg och där blev det samma grej som i början. Hon gav efter lite snabbare denna gång. Seger nr 2. Sedan red jag tillbaka på körvägen och galopperade. Hon rusade på, pigg som hon var. Så jag fick skritta tillbaka, och då böjde och formade jag henne och sedan var det galopp igen och denna gången höll jag verkligen ihop henne från start. Det gick mycket bättre och hon lyssnade faktiskt. Sedan skrittade jag tillbaka och hemåt. När det var kanske 3-4 km kvar fick hon långa tyglar så att hon skulle få skritta av sig ordentligt. 

Jag är väldigt nöjd med mig själv eftersom jag faktiskt bestämde mig för att kriga och försöka lösa problemet. Imorgon ska jag rida samma runda och på onsdag ska hon få gå lugnare. 

pluttan dök ner i gräset på väg till hagen haha.

//Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0