Dagens:

Idag bestämde jag mig för att hoppa lite med ponnyn. Det blir ju inte av så ofta eftersom vi jobbar så mycket med markarbetet nu. Men eftersom det är viktigt med varitation och hon behöver bli starkare i hoppningen så..


Vi började med 5-och-en-halvan:

man kommer alltså i trav på bommen, fattar galopp över krysset och kommer i galopp på oxern. 

Det gick helt ok. Det är bara det att jag håller henne i för långsam trav så att hon inte får den fart som hon behöver. Så jag måste verkligen träna på att trycka på henne framåt.

Sedan gjorde vi tre studshinder och hoppade dem några gånger. Det gick bra men hon var lite trött så vi avslutade ganska snabbt. 


Imorgon får hon antingen skritta ut eller longeras. Jag har inte bestämt än...

Jag rider ju med sporrar nu förästen och det funkar bra. Hon är redan lite mer lyhörd och framåt. Det gillas!

//Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0