i förrgår:

Det var ju den dagen som det regnade massor. Men jag trotsade regnet och tog mig ut på en ca 2 timmar lång ridtur på ponnyn. Det gick faktiskt riktigt bra och hon var pigg och trevlig. Eller, i början var hon kanske lite för pigg och skulle skygga för massa mesiga saker. Hon är så söt, flickan min. Jag red i alla fall med halsförlängaren och den funkar faktiskt riktigt bra som hjälp på uteritterna. Jag jobbade med att hålla hennes skritt aktiv hela tiden för hon går ju gärna och sover. Så det var att hålla fram och driva bak. Maria säger att jag ska tänka att hon ska bli rund som en köttbulle. Så hela tiden när jag rider tänker jag typ "köttbulle, köttbulle, köttbulle" haha. Galoppen och traven gick också bra och i och med att vägen hade blivit mjuk av regnet galopperade jag mer än vanligt. Det var roligt att sätta lite fart i flickan och hon trives med att få leka lite. 

//Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0