igår:

Först lasttränade vi och tyvärr gick det inte alls lika bra som första gången. Det tog kanske en halv timma att förmå henne att gå in. Menmen, det är smällar man får ta. Det kan ju inte gå bra alla gånger. Denna gången fick hon dock stå längre i transporten. Innan vi skulle backa ut henne stod mamma vid bakbommen och grejade med den och Connie trodde ju att hon skulle få gå ut så hon backade och försökte ta sig ut. Istället fick hon vänta för vi vill ju inte ha en häst som kastar sig ut ur transporten. Så mamma stog där och grejade ett tag och till slut slappnade Connie av. När mamma väl tog bort bommen stod jag och matade Connie så att hon inte skulle märka det. Sedan väntade jag en stund och backade ut henne. Det gick riktigt bra och hon backade lugnt och fint.


Jag var trött och hade huvudvärk så jag tränsade och mamma slängde upp mig på ponnyn och så skrittade jag 5 km med mamma och pappa. Även denna gången var det att hålla igång skritten på henne. Det gick bra. 

//Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0