Dagens:

Eftersom det är plusgrader nu har paddocken smält och blivit mjuk så det var bara att rida. Jag jobbade mycket med att ställa och böja i skritten och försöka mjuka upp henne. Hon var ganska stel och slängde med huvudet en hel del genom hela ridpasset. Hon lossade ordentligen i vänstra varvet mot slutet i alla fall. Höger varv gick inte bra, men det är ju också hennes svåra. Hon gav aldrig efter där men hon blev i alla fall bättre mot slutet. 

Jag är i alla fall väldigt nöjd med idag i och med att det var första ridpasset på flera veckor. Det bådar gott får framtiden! Imorgon ska hon få gå lättare. Jag ska nog bara jobba igenom henne i skritten, tror jag. Jag vill inte börja för hårt nu så att hon tröttnar eller skadar sig. 


återigen en arkivbild.

//Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0