Dagens ridpass:

Jag jobbade precis så som Maria sa till mig att göra, och efter ett tag var Connie väldigt fin och mjuk. Så länge jag rider rätt går hon rätt, så allting hänger verkligen på mig.

Jag började i alla fall med små volter i skritt och överböjde henne eftersom hon annars blir väldigt stretig och motvilllig. Sedan jobbade jag på samma sätt i traven tills jag kände att jag hade henne ärligt på yttertygeln, då började jag trava henne på fyrkantsspåret med volter i varje hörn för att fortsätta ha henne uppmärksam. Red sedan på stor volt i galoppen åt båda hållen. I högervarvet gick det verkligen bra, medan hon blev väldigt springig i vänstervarvet. Då fick jag lov att börja om med att jobba henne i traven för att hon skulle lugna sig. I slutet var hon fin i vänstervarvet också.

Det funkar faktiskt riktigt bra i skritten och traven, men i galoppen orkar jag inte riktigt rida ihop henne och hon är själv inte så bärig. Men det är bara att jobba på! Det jag måste kämpa lite med är att hålla henne med ytterskänkeln, för hon flyter gärna ut annars.

Efter ridpasset skrittade jag en liten stund på långa tyglar på ridbanan, sedan tog jag in henne i stallet, bytte sadeln mot svettäcket och tog en promenad. Jag tänker skriva lite senare om varför jag väljer att gå brevid när jag skrittar av henne istället för att sitta på. Ni ska ockå få en videoblogg filmad idag.




/Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0