Känsliga läsare varnas haha.

Jag tänker skriva lite om de skador som jag fått när jag ridit.

Första riktiga skadan var när jag spräckte läppen. Jag vet inte vilket år men mellan 05-07 tror jag.  Det var en vinterdag när vi tolkade, Connie skenade och slog upp med huvudet för att undvika ett träd och då fick jag hennes huvud rakt på läppen. Jag åkte av och det jag minns tydligast är när jag lyfte ansiktet från snön och såg blodfläckarna. Inte trevligt! Mamma körde mig till akuten, där fick jag två bedövningssprutor i läppen. En gång råkade de spruta den där vätskan genom läppen så att jag fick den i munnen. Så jävla äckligt! Sedan sydde de i alla fall 3-4 stygn i läppen och efter det fick jag åka hem. Det jobbigaste var att jag inte kunde äta ordentligt på flera veckor haha. Efter några veckor fick jag ta bort stygnen (aj!) och sedan dess har jag två ärr på insidan av läppen och en liten "uppåtbucktning" som syns när jag ler.
jag får ont bara av att se på bilden!

Den andra juli 2008 var det dags igen. Jag var ute och red med en kompis  och vi kom till en skymd korsning där det kom en annan ryttare. Connie blev jätterädd och gjorde sin värdsberömda sväng (en "jag är på väg åt ena hållet men helt plötsligt utan att nån märkt det har jag hunnit flera meter åt andra hållet"-sväng). Jag var i obalans eftersom jag skulle slå en broms från hennes hals så jag hade inte en chans att sitta kvar. Min kompis häst sprang över mig men som tur var fick jag bara hans hov lite lätt på mitt lår så det var lugnt. Tre fingrar på min vänster hand hade dock fått ordentliga sprickor. Jag minns den där smärtan. Helt otrolig. Jag minns också att jag kände hur mina fingrar svullnade upp. Mamma körde in mig till akuten och där fick jag en gipsskena och order om att ha den på i runt 3-4 veckor. 

1:a bilden var nog precis innan jag tog av skenan. De andra tre var precis efter.

Det var även efter den här skadan som jag blev rädd för ridningen.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0