Mobilblogg - dagens ridpass.

Herregud vad bra det gick idag! Eller så tycker jag bara det för att det gått så otroligt dåligt de andra dagarna haha. Jag har ju bytt sadel nu eftersom den gamla är för trång för Connie. Som tur var hade vi kvar sadel som vi använde på våran förra ponny, och min lärare tyckte att jag skulle prova den nån vecka. Ska kanske nämna att jag aldrig tyckt om den sadeln. Det är en sån dära wintec sadel, eller vad det heter.

Jag red i alla fall ett markarbets pass i den i tisdags, och det var verkligen inget som funkade. Därför har jag struntat i ridbanan hela veckan och bara ridit ut. I dag bestämde jag mig dock för att ta tag i situationen, och det gick som sagt jättebra. Jag trivs fortfarande inte så bra i sadel men har börjat fatta hur jag ska rida i den nu. Connie går mycket bättre och trevligare i denna.

Jag red igenom henne ordentligt i skritten och gick sedan över till traven. Hon var lite springig och stirrig men efter ett tag blev hon lugn och fin. Även galoppen gick bra idag. Hon kändes rund och fin och under sig. Underbar helt enkelt! Photobucket Pictures, Images and Photos Nya sadeln. Ignorera Connies tjocka mage haha.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0