Skrittur i skogen.

Jag kom just in från en supermysig ridtur. Min syster följde med tillsammans med två av våra hundar. När vi passerade ett hus såg jag en hund komma springandes, men jag tänkte att de hade en grind som jag inte kunde se. Men självfallet sprang den där lilla hunden ut på vägen. Så fort jag insåg att den var helt lös hoppade jag av ponnyn så jag var av långt innan hunden nådde vägen. Först sprang den fram till min syster och sedan vände den för att springa mot mig och Connie. Då använde jag min "fy på dig dumma jycke" röst och röt typ "Bort härifrån hund. Gå hem." Då sprang den till huset igen haha. Ägaren kom och bad om ursäkt och sedan fortsatte våran färd. Jag förstår mig verkligen inte på folk som låter sina hundar gå lösa när de inte har koll på dem. Jag skulle aldrig göra så med min hund!

Resten av färden fortsatte utan större incidenter. Några åt sidan språng hit och dit, några "stanna och backa" grejer och några intressanta hästar senare var vi hemma. Connie är så rolig haha. Hon ska alltid hitta faror någonstans.

Vi var borta i ungefär 2 timmar och under hela tiden var det strålande kvällssol. Underbar ridtur!

När jag släppte ut henne i hagen busade vi lite innan jag gick in. Sötan älskar att leka, för hon vet att hon får godis haha.


Ni får en redan använd bild.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0