Isabelle om gymnasieval.

Emma skrev ju ett inlägg om vad hon ska välja för gymnasium, och jag tänker följa hennes exempel.

I över ett år har jag varit 100% säker på att jag ska gå häst på Lillerud. Jag har planerat hit och dit och pratat med mina föräldrar osv. För någon månad sedan ändrade jag mig dock totalt. Jag vill gå samhäll på Karro i Örebro. Helst av allt vill jag flytta in i en lägenhet i stan och flytta hästen till ett stall utanför stan. Anledningen till att jag vill gå samhäll är att jag vill ha möjlighet att plugga vidare. Visserligen kan man göra det när man gått häst också, men man får fler ämnen när man går samhäll. Jag kanske inte vill jobba med hästar när jag är vuxen. Just nu är jag säker på att jag vill det, men mycket kan hända på 3 år. För mig är det nog bäst att ha en stabil grund, med många olika möjligheter, att stå på när jag går ur gymnasiet. Sen kan jag göra alla mina val efter det. Så det blir nog samhäll för mig, även fast det ibland känns lockande att gå häst..

//Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0