dagens:

Idag var första ridpasset efter att ponnyn blev klippt. Det fick inte direkt en optimal början kan jag säga. Jag skrittade henne på långa tyglar på ridbanan och hon var ganska pigg. Då kom det en bil med en släpkärra som skramlade jättemycket, så jag tog lite i tyglarna för säkerhetsskull men brydde mig inte så mycket eftersom Connie aldrig brukar reagera. Tji fick jag. Hon kastade sig åt sidan och drog ett bocksprång, jag hann tänka typ "oj, det hade kunnat gå illa" innan hon drog en serie bocksprång. Jag tror jag åkte av på det fjärde. Jag landade i alla fall platt på mage och hade inte en chans att hålla kvar tyglarna så Connie hon fortsatte bocka ett tag. Efter nån minut kunde jag i alla fall röra på mig och då gick jag och tog tag i tyglarna. Sedan var det bara att borsta av mig gruset och sitta upp.

Resten av ridpasset gick i alla fall riktigt bra. Hon var loss och fin i slutet. Jag red dock inte så länge och struntade i galoppen. Jag hade inte så mycket tid idag så jag satsade på skritten och traven. Det gick som sagt bra.


Bilder på klippningen kommer nog imorgon. 

//Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0