dagens:

Det har varit lite sisådär med ridningen den senaste veckan. Jag har haft migrän så har inte kunnat rida så mycket. När jag väl ridit så har hon varit väldigt vrång och jobbig. Det bidrar inte direkt till en ökad lust att gå ut till stallet... 


Idag red jag i alla fall barbacka på ridbanan. Började med att verkligen jobba henne i skritten. Tror jag höll på typ en halvtimma med att ställa utåt, innåt, korta, länga, halter och så vidare. Det gav resultat och hon blev fin tillslut. Sedan gick jag över till traven och gjorde samma sak, och efter det började jag om med skritten igen. Sedan jobbade jag i galoppen. I vänster galopp var hon suuuuper fin! Det är ju hennes jobbiga galopp men idag märktes det verkligen inte. Det var nästan svårt för mig att sitta kvar för att hon kom upp med ryggen så mycket och blev så rund. Vi låg och rullade ett tag på spåret och på volter. Sedan vad det dags för andra varvet. Det burkar vara henne bra galopp, men idag gick det verkligen inte. Hon har blivit jättetjatig med huvudet av någon anledning. Kastar huvudet upp och ner och försöker knipa tag i bettet. Hon gjorde det även en del i traven också det blev väldigt tydligt i galoppen. Jag vet inte om hon har ont någonstans eller om hon bara vill protestera, men det kommer väl visa sig efter ett tag. Efter galoppen jobbade jag i alla fall ännu mer i traven med serpentiner, snett igenom och småvolter. Sedan fick hon jogga i låg form innan jag avslutade med att skritta ut en sväng. 

Jag är i det stora hela nöjd med dagens ridpass. Även fast hon var väldigt trälig i början och stundvis genom hela ridpasset lyckades jag ändå komma åt henne och jobba igenom det ganska bra. 



bilder från i söndags. Såhär svettig blir Connie nu haha. Stackars tjejen.

//Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0