dagens ridpass:

Idag drog jag på mig mjukisar och mys tröja och gick ut till ponnyn med tanken att jag bara skulle lulla runt lite på ridbanan barbacka. När jag väl suttit upp och kände hur pigg hon var blev jag själv lite piggare och lite mer taggad. När jag samlade ihop henne var hon faktiskt helt ok. Ganska mjuk och inte allt motsträvig. Jag böjde och kollade och kunde snart gå över till att jobba henne i trav, vilket gick lika bra. Jag jobbade med tempoväxlingar occh red mycket på åttvolten. Hon var verkligen fin! Det gick bra även i galoppen, mycket bättre än vad det gjort de senaste dagarna när jag ridit med sadel. Efter galoppen jobbade jag mer i traven med att ställa utåt på långsidorna och sedan prova lite skänkelvikning. Det gick helt ok. Efter det var hon jättelösgjord och fin. I slutet joggade jag av och strechade henne lite. 

Jag hade glömt hur fin hon är att rida barbacka. Min balans var verkligen bra idag, tillslut tänkte jag inte ens att jag red barbacka.

//Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0