igångsättningsschema.

Connie har ju vilat ett långt tag nu, så jag ska börja sätta igång henne lite försiktigt. 

Vecka 1- skritta. Jag ska handskritta henne våran 5 km runda så att hon får komma igång och röra på sig (och göra av med all sin energi utan att jag ska riskera att bli avkastad haha).
Vecka 2- skritta under ryttare. Fortfarande 5 km rundan men nu ska jag lägga in lite jobb i det hela. Känns hon fräsch kommer jag lägga in lite travarbete.
Vecka 3- skritt och travarbete på vägen och kanske ridbanan (beroende på hur ridbanan ser ut).
Vecka 4- skritt, trav och galopparbete (galopp om vägen är tillräckligt ridbar). 

Jag kommer förmodligen få ändra om lite här och var beroende på vädret och underlaget. Vi ska också se till att fixa ridhuslicens så att vi kan åka in till ridhuset i slutet av månaden. 

Jag är fett taggad på att sätta igång henne och göra oss redo för den kommande säsongen!



//Isabelle
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0